minnen

hittade den här bilden på mobilen. det var första dagen i lumpen, inrycket i karlskrona. 18 januari 2010. dagen med stort D. bära-tusen-väskor-och-annan-skit-dagen. springa till logementet i civilkläder och samtidigt bära-tusen-väskor-och-annan-skit-dagen. haha men det var kul! jag ångrar inte en sekund. eller jo kanske några. men det var en underbar tid i mitt liv. alla nya upplevelser, utmaningar och vänner. jag och alexandra på bilden var ensamma tjejer i de två plutonerna som skulle stanna kvar i karlskrona hela året, de andra flyttade till gbg och sthlm efter tre månader. så det blev ju en del killsnack. ;)
jag bodde med sju härliga killar den första tiden, under grundutbildningen som vi hade ute på ön kungsholmen. i våran korridor bodde både första och andra pluton, sammanlagt ca 80 killar och 2 tjejer hehe. vi tillhörde självklart andra pluton, den bästa(?) plutonen! jag minns att jag gick omkring och letade efter iaf ett till tjejnamn på listorna som fanns utanför varje logement. men det var redan bestämt, jag skulle vara ensam tjej. men det var bara kul! jag gillar att umgås med killar och har alltid gjort det.
efter fem månader ute på kungsholmen flyttade vi in till "stan" och marinbasen där alla andra bodde. lite mer frihet om man säger så. tidigare kunde vi max åka in till stan och dricka öl på onsdagar OM inte båten var "instäld" som den ofta var eftersom befälen inte ville att vi skulle gå ut och festa. det kanske var bra iofs för det blev inte mindre öl i stan om man säger så. speciellt mycket festande blev det ju under utbildningsveckorna, när vi sen började jobba som skyddsvakter (vakter och insatssoldater). jag skulle till en början vara i kosta som ligger lite längre in i skogen. och min dåvarande pojkvän gustav skulle vara min chef i den gruppen så vi sket i det och jag bytte till karlskrona-gruppen ist. ville ändå inte vara i kosta, då träffar man typ inga folk från de andra grupperna som håller till på basen. så det var jag glad att jag gjorde! jag bodde med mina underbara killar i sex månader ungefär. vi gjorde ALLT tillsammans (nästan). och nu saknar jag dom något enormt! vi blev som en familj.
här är vi! finklädda och redo inför muckfesten. så himla fina killar!
här är en annan väldigt fin bild, alla utom en från våran grupp är med. i bakgrunden står tre andra bra kompisar från vakten. härligt!
en dag i somras. såhär såg väldigt många dagar ut för oss haha! när det inte var utbildning, rondering eller larm kunde vi göra lite vad vi ville, det var nice. mycket tid spenderades faktiskt på gymmet också. ;)
en av många kvällar på vårat ställe, playbar. <3 fan vad kul vi hade ändå!
vi fick äran att vakta det kungliga bröllopet! det är inte alla som får göra det.
här är också alla utom en. vi var ute och sköt pistol, tävlade lite. kul!
jag och patrik ute på en rondering. jättehärligt väder och vi fick ta av oss jackan, inte alltid chefen tillät det så det kunde bli väldigt varmt vissa dagar! så jävla hårda är vi! haha.
lite mys i soffan. vi fular oss som vanligt.
som sagt, vi fular oss som vanligt haha. så jäkla kul vi hade det! vi snackade om allt mellan himmel och jord och lärde känna varandra på både det ena och det andra sättet. saknar oss!
det är nästan så jag saknar uniformen tom! jag saknar allt och alla! jättemycket! kunde fått fortsatt jobb men det sket sig. fy vad jag hatar att man inte kan göra vissa misstag ogjorda. fan.
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0