af och soc

jag har varit på arbetsförmedlingen idag, handläggarmöte typ. sen smet jag förbi med några papper till soc också, jag kan ju hoppas att jag får ett bidrag eller två! det suger faktiskt att vara arbetslös och inte ha några pengar. se på mig liksom, jag sitter hemma varje dag och gör ingenting, förutom när jag är hos kuratorn eller på någon arbetsintervju kanske. helgerna har jag alltid kul på som tur är, får lite pengar till cigg och öl av mamma (fast hon vet inte om att jag slänger pengarna på sånt haha).
jag har knappt någon koll på vad det är för dag längre och när jag har gjort saker. tiden och alla dagar de tre sista månaderna bara rör ihop sig till en gegga. eller dimma. jag vet inte.
ska iaf på pryo inför jobbet på stena line nästa vecka. ska bli kul! men jag kommer ju inte igång riktigt på ett tag till, dessutom har jag ju röda korset att hjälpa till på också. lite har jag för mig på dagarna ändå.
ska ut och springa snart tänkte jag, innan middagen idag. sen blir det fransk omelett eller något som mamma hade skrivit upp. jag lagar(!) och sen ska jag umgås lite med snygga folk. det är ju pop-quiz ikväll på cheers men jag ska INTE dricka öl. dels för att jag inte har råd men mest för att det får räcka med helgens bravader varje vecka.
nu ska jag fortsätta med att öva inför högskoleprovet som jag ska göra på lördag, kul! det går ju inte allt för bra måste jag erkänna, 36 av 80 nu första försöket haha. herregud hur ska det gå!?
förresten vet jag inte varför jag skriver här. eller varför jag ens har en blogg! igen. jag tog ju bort min gamla för ett tag sedan. palla ha en blogg som ingen läser liksom. det finns tusen likadana överallt, bah hej jag är en 18 tjej som gillar mode och smink bla bla bla. sån ska jag inte vara. dels kan jag inte eftersom jag är 20 men ändå.
jag har nog startat denna för min egen skull tror jag. gillar mig själv ibland så jag skriver för att slippa prata högt till igen alls. men ja. ingen fattar vad jag menar men spela roll! det är ju till mig själv jag skriver. nu kanske jag kan hålla koll på vad jag egentligen gör på dagarna.
jajajaja nu får det vara nog! lite bra musik har ingen dött av vet jag så det lägger jag in nu med. enjoy! :)
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0