ni kan skada mig hur mycket som helst, men ni ger mig en chans att göra det själv

det känns bättre nu! jag började tänka positivt igen efter min lyckade lögn idag på tåget från varberg till göteborg. haha, jag lyckades verkligen bra! hade en sj intercity-biljett men hoppade på ett öresundståg för att hinna med mina byten. intercity-tåget var nämligen mer än 40 minuter sent så jag tog chansen. jag vet sedan innan att man inte kan åka med öresundstågen när man ha sj-biljett och tvärtom men tänkte att det måste väl gå nu när det är förseningar. kontrollanten kommer förbi och jag förklarar läget för henne. hon berättar att det är många andra som har gjort samma sak men att dom fick betala och att hon skulle skriva en ny biljett till mig med. och då drar jag en vit lögn om att jag frågade sj innan jag hoppade på tåget om det var okej att åka med "fel" biljett och att dom sa att det inte skulle vara några problem eftersom jag hade missat dom andra tågen annars. så hon blir lite upprörd över att dom godkände det och ringer till sj i varberg. hon berättar om mig och att jag var där nyss och frågade och dom svarar som om jag hade vart där på riktigt, att man inte alls behöver boka om några biljetter och att "det är klart hon kan åka med". haha, snacka om tur! i sånna lägen älskar jag att jag är grym på att ljuga.
nu har jag packat upp allt, upptäckt att jag glömde en svart bh och två träningströjor som jag tvingas klara mig utan men men. hämtade iofs ut min nya fuskpälsjacka från h&m ikväll också, så det väger väl upp lite.
nu ligger jag i sängen med en kopp te, har tänt 12 doftljus i mitt rum och satt fram adventsljusstaken så det är faktiskt rätt mysigt här nu. såg att det fanns några lediga ettor på graflunds som jag intresseanmälde med, genast!
har lugnat ner ångesten nu och ser tillvaron så positivt jag kan. jag har ju trots allt INGET att klaga över. kan träna mycket på gymmet nu, plugga inför tentan, träffa alla kompisar, gå genom stan som är full med julbelysning och njuta av att jag har det bra. jag har pengar (för det mesta), folk som bryr sig om mig och som jag bryr mig om, ett hem, massa kläder och mat för dagen. så!
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0