blodfobi

eller?
höll på att svimma på praktiken idag, på bronkoskopin, två gånger dessutom.
hatar känslan man får innan man svimmar, man blir liksom lite kallsvettig och känner att det nästan svartnar för ögonen, man måste sätta sig ner och hålla huvudet mellan benen för att få tillbaka blodet och färgen i ansiktet. usch.
jag trodde det skulle bli bättre efter lite frukost men klarade inte av hela undersökningen ändå.
när dom började ta prover ur patientens lungor, det blödde massa och han hostade som en galning som om han inte fick luft. då kunde jag inte heller andas och började känna blodsmak i munnen. sjukt ändå.
en sköterska sa till mig, när jag satt på en stol utanför för att återhämta mig, att det berodde på att jag var en så empatisk människa som kunde känna med andra. det känns ju ändå bra iaf, tror jag.
men ambulansyrket kanske inte är något för mig?
får se hur jag reagerar i framtiden eller om jag bara hade en dålig dag. för lite sömn, stress och lågt blodsocker kan ju påverka de också.
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0