dag 1 på praktiken

shit! så jävla intressant och kul det var, fattar inte varför jag ska vara så nervös innan saker när det aldrig behövs?
i fem veckor framöver ska jag alltså vara på infektions- och lungmedicin, jag ska bl.a. få vara med på en bronkoskopi (när man går ner med en kamera i någons lungor och kollar hur dom ser ut innuti) och tillsammans med amanda (min klasskompis som går i par med mig på samma avdelning) ta hand om EGNA patienter, iaf omvårdnadsdelen vilket innebär att vi inte ger medicin. ska bli hur spännande som helst!
det första som hände idag på överlämningen var att vi fick veta att en patient hade gått bort under natten och jag fick se en avliden människa för första gången, på riktigt! det var hemskt men samtidigt intressant, det var bara fint på något sätt. hon såg så fridfull ut, som en docka, jätteliten och skör.
sen hände det massa saker under dagen och jag är så glad som fick en så bra praktikplats. detta kommer bli hur bra som helst även om det kommer vara jobbigt ibland. men tänk så mycket man växer som människa, framförallt medmänniska.
kommer bli fullspäckade veckor framöver, nästa vecka blir det fem dagar, nästa igen blir det fyra, nästa igen blir det fem och sista två (om vi får lägga schemat som vi kom fram till idag). ska testa på både för- och eftermiddagspass och dessutom två nätter. kommer bli hur bra som helst!
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0